13 Eylül 2011 Salı

Katre-i Matem Kitabından Hikayeler-1-

Birkaç gündür İskender Pala'nın Katre-i Matem isimli kitabını okuyorum.Kitabın içindeki yazılanların içinde olduğu eser Osmanlı zamanında yazılmış,yazanı belli değil ayrıca gerçek olduğu söyleniyor ve bir müzayede sonucu İskender Pala'nın eline geçmiş.Esas hikayelerin yanısıra bir de -derkenar- adıyla nitelendirilen yan hikayeler var.Ve o yan hikayeler gerçekten yüreğinize dokunan hikayeler.Bende beğendiklerimden bazılarını burada yazmaya karar verdim.İşte ilk hikaye; ben okuduğumda Mecnun'un bencilliğine kızdım ama deli gibi sevmek de böyle bir cümle kurmayı getiriyor demek ki :)

Leyla'nın Ölüm Haberini Alan Mecnun

Yolunu şaşırmış Mecnun,ordan oraya koşturup giderken biri ona '' Leyla öldü'' deyiverdi.Mecnun bu kara haber üzerine derhal durdu ve ellerini açıp şükretti:

''Hamd olsun Allahıma!...''

Bu sefer adam çok öfkelenip bağırdı:

''A aklı ve hayatı darmadağın olmuş zavallı! Hem onun için yanar,hem de neden böyle söylersin?''

''Ben, o ay yüzlüden bir fayda elde edemedim.Bari başkaları da bir şey elde edemesin'...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder